Uanset om man har en stor eller lille virksomhed, har man brug for værkstedsreoler. I forbindelse med små virksomheder, der drives fra hjemmekontoret, er det ikke nødvendigt med en stor værkstedsreol, i stedet kan man vælge en af de mindre typer, der kan klare det tunge pres fra fyldte mapper, kundekartoteker, foldere og bøger om succes. Der findes utrolig mange typer og designs af reoler til værkstedet eller kontoret, hvorfor man må gøre op med sig selv, hvad man har brug for, for at kunne vælge den helt rigtige model.
Dét man skal kigge efter, er naturligvis værkstedsreoler, der kan matche ens behov i det daglige. Har man en stor virksomhed med både værksted og lagerhal, kan man med fordel brede sig ud og købe nogle større reoler, der gør opbevaring af produkter og varer mere overskuelig for både lagerchefen og de øvrige medarbejdere. Har man et lille værksted, kan man med fordel vælge nogle reoltyper, der fylder en hel væg ud fra gulv til loft, på denne måde kan man udnytte al den plads man lejer til sin virksomhed og aldrig mangle udstyr, da det kan forefindes på reolsystemet.
Gør det nemt for dig selv at købe værkstedsreoler – vælg en organiseringsform, der passer dig
Langt de fleste reolsystemer til værksteder og kontorer er produceret af en blanding af stål og træ. Dette er naturligvis for at sikre at værkstedreolerne kan bære den vægt du fylder på hylderne uden at bue eller skråne. Samtidig gør de strømlinede stålkonstruktioner det nemt for dig som virksomhedsejer at skrue reolerne fast til gulvet eller bagvæggen som en ekstra sikkerhed for dine produkter eller værktøjer. I forbindelse med mindre kontorer, kan man finde nogle reoler, der passer perfekt til ringbind, bøger, reklameartikler og lignende således at du ikke har en stor rumdeler på 1,5 x 1,5 meter, eller mere, på dit lille kontor.
Værkstedreoler handler i bund og grund om organisering. Dette kan være i forbindelse med ens varelager, værktøj eller andre værkstedsrelaterede artikler, der ville optage meget plads, hvis de blot stod på gulvet. Ved at købe reoler, har man ikke alene mulighed for at opdele ens forskellige varer og produkter, men også mulighed for at sætte labels på de forskellige hylder. Ved at opdele ens værksted med hylder af forskellige arter, der tydeligt er markerede med f.eks. reol- og hyldenummer, kan ens medarbejdere hurtigere finde og ekspedere varer ud af lageret.
Uden værkstedsreoler kan man ikke have ordentlig logistik
For at ens virksomhed kan fungere og trives på bedst mulig vis, må man sørge for at have styr på logistikken. Som før nævnt kan det lette ekspedition og forsendelse af varer betydeligt, hvis man har mulighed for at markere hvor i lageret disse varer befinder sig. Logistikken fungerer ved en sammenblanding af ideologi, praksis og formål, der lever i perfekt symbiose i ens virksomhed. Man bør derfor også skabe en online database for ens varelager når først værkstedsreolerne er indkøbt.